Waarom je visuele identiteit niet achter mag blijven als je groeit als ondernemer
13/07/2025

Je groeit. Je bedrijf groeit met je mee. Je aanbod wordt verfijnder, je klanten beter afgestemd, en je voelt in alles: dit is een nieuw hoofdstuk. Maar… als je naar je online zichtbaarheid kijkt, klopt het niet meer. De beelden die ooit goed genoeg waren, vertellen niet langer het verhaal van waar je nu staat of waar je naartoe beweegt. En dat mag anders.
Ik werk het liefst met ondernemers die durven. Niet per se schreeuwerig, niet altijd zichtbaar, maar wel diep vanbinnen gedreven om te groeien. Om uit te lijnen wie ze zijn met wat ze doen. Die weten: mijn bedrijf is geen ‘dienst’ of ‘product’. Het is een verlengstuk van wie ik ben. En juist daarom voelt het op een gegeven moment ongemakkelijk als je beeld achterblijft.
Het gebeurt vaak dat iemand bij me komt en zegt: “Het klopt niet meer.” En dan bedoelen ze hun beeld. Hun website. De foto’s op hun LinkedIn. Het zijn misschien nog steeds mooie beelden. Professioneel, netjes. Maar… niet meer ‘nu’. Ze zijn gegroeid. In ervaring. In positionering. In leiderschap. Ze trekken een ander type klant aan, communiceren anders, staan steviger. En die groei wil je niet alleen voelen, je wilt dat je ideale klant het ook ziet. Niet met zomaar een nieuwe shoot. Maar met beeld dat raakt, klopt en strategisch is opgebouwd.
Beeld dat uitstraalt wat jij belichaamt. Beeld dat jouw visie draagt. Zodat je klant denkt: “Ah, daar moet ik zijn.” Want dat is wat beeld doet als het strategisch en gevoelsmatig klopt. Dan wordt het geen decoratie, maar communicatie. Dan is het geen ‘extraatje’, maar een essentieel onderdeel van je positionering.
De ondernemers met wie ik werk; of dat nu coaches, creatives of experts zijn, maken geen concessies als het gaat om hun groei. Ze zijn niet bang om te investeren in wat nodig is om hun merk opnieuw uit te lijnen met hun visie. Ze willen dat hun beeld krachtig, verfijnd en kloppend is. En nee, daar is geen standaardformat voor. Want jij bent niet standaard. Wat je uitstraalt mag uniek zijn, onderscheidend en in lijn met je energie.
Herken je dit?
Voel je dat je beelden niet meer passen bij waar je nu staat als ondernemer? Dan help ik je graag bij het creëren van een visuele strategie die past bij jouw nieuwe niveau en bij de klanten die je wilt aantrekken. Met brandingfoto’s die niet alleen mooi zijn, maar ook functioneel, strategisch en precies afgestemd op jouw merk. Stuur me gerust een bericht als je voelt: dit is waar ik naartoe beweeg.
Klein testje doen om te achterhalen wat je beeld nu uitstraalt en wat er zou kúnnen zijn? Doe hier de gratis quiz: Wat is jouw visuele profiel?
Liefs, Lenka
Vond je dit waardevol? Deel deze blog!