Als je geen woorden zou mogen gebruiken in je marketing
16/06/2025
Jouw visuele regisseur

Stel je voor:
Je verliest je stem.
Je website heeft geen zinnen meer.
Je social posts hebben geen captions.
Er blijft alleen beeld over.

Plotseling wordt alles wat je laat zien… alles wat je bent.

Ik zie het vaak gebeuren: ondernemers die ‘prima’ zichtbaar zijn. Mooie foto’s, een paar reels, wat behind the scenes beeld. Het werkt, een beetje. Genoeg om herkend te worden, net genoeg om in beeld te blijven.

Maar stel je voor dat iemand jouw Instagram opent, jouw website binnenwandelt en in een oogopslag voelt wat je belooft. Geen uitleg nodig. Geen doordachte zinnen. Gewoon beeld dat zó klopt, dat het geen woorden meer nodig heeft.

Want zo werkt ons brein. Beeld gaat sneller dan taal. In een fractie van een seconde scannen we: klopt dit? Voelt dit als mij? Kan ik dit vertrouwen? Beeld raakt iets diepers, het onbewuste. Het schudt verlangen wakker, nog voor iemand zich realiseert dat hij verlangt.

En daar zit het verschil.
Tussen zichtbaar zijn… en impact maken.
Tussen ‘prima’ en onweerstaanbaar.

Als je geen woorden meer had, zouden je foto’s dan nog zeggen wie je bent?
Zouden ze vertellen waarom jij de juiste bent voor je ideale klant?
Zouden ze je droomklant het gevoel geven op de juiste plek te zijn, nog voor een samenwerking.

Dat is wat een sterke visuele strategie doet.
Het zet stiltes om in aantrekkingskracht.
Het zegt wat jij niet eens hoeft te zeggen.

Misschien heb je nu genoeg beeld om gezien te worden.
Maar heb je ook genoeg om echt gekozen te worden?

Durf eens te kijken zonder woorden.
Wat blijft er dan van je merk over?
En wat zou er kunnen ontstaan… als je beeld eindelijk zegt wat jij voelt?

 

Klein testje doen om te achterhalen wat je beeld nu uitstraalt en wat er zou kúnnen zijn? Doe hier de gratis quiz: Wat is jouw visuele profiel?

Liefs, Lenka

Vond je dit waardevol? Deel deze blog!

Dit vind je misschien ook leuk: