Van zichtbaar zijn om het zichtbaar zijn, naar een visuele uitstraling en zichtbaarheid met richting en impact.
Welkom, tof dat je er bent!
Super dat je deze stap hebt gezet. In deze mini-training neem ik je in drie video’s en bijbehorende opdrachten mee in hoe je jouw zichtbaarheid en visuele uitingen strategisch en persoonlijk naar een hoger niveau tilt.
Geen losse mooie plaatjes meer, maar beeld dat klopt met wie je bent én waar je naartoe groeit. Dit is het begin van zichtbaar zijn op jouw manier; met betekenis, impact en een heldere richting.
Let’s go!

Module 1: Waarom 'gewoon zichtbaar zijn' niet werkt
Reflectievragen - Waar sta je nu visueel gezien?
Als een onbekende je socials of website bekijkt: Wat denkt of voelt diegene over jou in de eerste 3 seconden denk je?
Klopt je uitstraling met de energie, expertise of klanten die je aantrekt of wringt het ergens?
Welke woorden wil je dat mensen voelen als ze jouw beelden zien?
En zie je die woorden ook echt terug in je huidige beeldbank?
Hoe zijn jouw beelden ontstaan? Heb je bewust gekozen voor bepaalde kleuren, setting, kleding, gezichtsuitdrukking en context of was het vooral een kwestie van “wat leuk staat”?
Wat laat je nu (nog) niet zien wat eigenlijk wel onderdeel is van wie jij bent of je visie?
Opdracht - Analyseer je eigen online uitstraling
Stap 1: Verzamel je laatste 9 beelden van Instagram of LinkedIn
(of je website-homepage als je daar vooral zichtbaar bent)
Stap 2: Bekijk ze met de ogen van je droomklant. Beantwoord dan:
Wat zie ik voor me?
Wat voor type persoon lijkt dit te zijn?
Zou ik deze persoon inhuren? Waarom wel of niet?
Wat voel ik hierbij (veilig, vertrouwd, afstand, autoriteit, creativiteit, chaos, warmte…)?
Past dit bij een investering van [bedrag dat je droomklant bij jou zou uitgeven]?
Stap 3: Conclusie
Waar zie je dat het klopt?
Waar zit een mismatch?
Wat neem je mee als inzicht voor je volgende stap?
Module 2: Strategie vóór stijl
Reflectievragen - Waar werk je naartoe?
Nodig jezelf uit op je volgende niveau en stem je visuele uitstraling daar bewust op af.
Als jij 3 stappen verder zou zijn dan nu – hoe zou je dan omschreven worden door klanten of collega’s?
Wat straal je dan uit, nog vóór je iets hebt gezegd?
Hoe ziet jouw merk eruit als het eindelijk helemaal klopt met wie je bent en wat je te brengen hebt?
Opdracht - Schets jouw toekomstige positionering
Stap 1: Beschrijf je merk vanuit je toekomstige zelf. Denk aan toon, energie, segment, prijzen, welk segment klant.
Stap 2: Welke 3 kernwoorden horen bij deze versie van jouw merk?
Stap 3: Welke uitstraling hoort daarbij? Denk aan: kleuren, sfeer, omgeving, kleding, houding, expressie.
Stap 4: Als je nu al 3 stappen verder was, wat zou er dan visueel anders zijn aan je huidige uitstraling?
Bonusvraag: Welke beelden zou je durven maken als je je niet klein zou houden en groots zou dromen?
Module 3: Jouw visie & persoonlijkheid als aantrekkingskracht
Reflectievragen - Jouw essentie als visuele kracht
Wat zijn jouw kernwaarden; de principes die je richting geven in je werk en leven?
Waar haken jouw favoriete klanten op aan? Wat herkennen ze in jou, waardoor ze voor jou kiezen?
Welke kanten van jezelf laat je nu nog niet (volledig) zien in je zichtbaarheid, terwijl ze wél belangrijk zijn voor jouw merk?
Opdracht - Vergroot wie je al bent
Stap 1: Kies 3 kernwaarden of eigenschappen die jou typeren als ondernemer en mens. Denk aan woorden zoals: intuïtief, krachtig, verdiepend, warm, rebels, analytisch, visionair.
Stap 2: Beschrijf hoe jouw droomklant zich voelt bij deze eigenschappen. Wat maakt dit aantrekkelijk of herkenbaar voor hen?
Stap 3: Welke kanten van jezelf mogen visueel meer ruimte krijgen? Denk aan hoe je op komt dagen, context of setting die dit zouden kunnen versterken.
Bonusvraag: Als je 100% op jouw eigen manier zichtbaar zou zijn, hoe zou dat eruitzien? Wat zou je durven laten zien wat je nu misschien nog inhoudt?
Bonus module: Bouw je mini-beeldbank

Ps. hou je mailbox in de gaten!
Binnenkort krijg je een mailtje van me met een mooie kans: je kunt een gratis strategiesessie met mij boeken waarin ik persoonlijk met je meekijk. We kijken waar je nu staat, waar je naartoe wilt en of ik je daarin verder kan helpen. Gezellig en waardevol, gewoon even samen sparren!